Friday, August 27, 2010

penat vs sabar~

assalamualaikum w.b.t


sekian lama x update blog, terasa ingin mencoret sesuatu.
minggu ni bg aku adlh mgu yg sgt, sgt, dn sgt penat
sbb ape ek?
sbb mgu sblum cuti ni la semua keje nk kene settle
bbrp asgnmen kene anto
n ade lg la keje yg sewaktu dgnnya yg prlu diselesaikn sblum kaki kami mlgkah pulg ke kg trcinta.
n skrg aku dah slmt pn smpai muo, my sooo lovely home :) alhamdulilah..


dlm kepenatan myiapkn tugasan2 ni, hati dn prasaan aku pn penat jgk kdg2.
pnt dgn sekeliling, dgn suasana yg kdg2 buat emosi aku x stabil, walaupun aku x tunjuk, 
Allah je yg tau,,
tapi...................
satu prkara yg harus diingat dn harus sntiasa diperingtkn buat aku jg teman2 sekalian.
.........dlm kepenatan itu trselit ketabahan........
.......dlm kepenatn itu ada kematangan.......
....dn dlm kepenatan itu kgkala akn hadir keikhlasan.......
apa yg kita prlukan ialah S.A.B.A.R
sabar walau apa jua yg menimpa
sabar walau bgm sekalipun keadaan kita
dn ttp brsabar walau kdgkala diri trasa ingin mnjerit sekuat- kuat hati
gntikanlah jeritan itu dgn istighfar, itu lebih baik sbnrnya..
tp diri ini jua trkadg x mampu utk sntiasa brpegang pd kata 'sabar' itu
kgdkala trkeluar jg keluhan 
mgluh dgn ujian yg Allah beri
ampuni aku ya Allah.. :(
akn kucuba prbaiki diri ini, insyaAllah..


dn utk ramadhan yg bakal brlalu prgi
moga detik2 trakhir ini dpt benar2 kita manfaati..
sama2lah kita mncari mlm penuh keberkatan itu
.......lailatul qadr.....
dn moga kita ketemu dgnnya..
amin.. :)


SABAR ITU SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN~





No comments:

Post a Comment