Saturday, August 14, 2010

kerana hakikat itu~

assalamualaikum w.b.t


bila mana hidup ini didatangi duka..
maka hati akn brkata :
"ya Allah...bantulah aku...kuatkan hatiku....kuatkan smgtku ya Allah..
aku hambaMu yg lemah..tak mampu aku hadapi dugaan ini sendiri ya Allah.."

ttp..tika Allah mmberi peluang utk kita mrasai bahagia itu..
adkh ckup kita brsyukur dn memujiNya?
membenarkan bahwa sesungguhnya tiap bahagia itu kurnia dn pinjaman drNya..?
bahwa setiap senyuman itu hya akn hadir jika Dia membenarkannya...?

sedarlah wahai pemilik hati..
semua yg ada pdmu itu tidaklah kekal..melainkn semata- mata pinjaman..
andai saat ini kau rasa bagai di awangan kerana nikmatNya..jgnlah prnah trlupa..
itu semua ujian sbnrnya..
tundukkanlah hatimu pd kebesaranNya..
kerana kamu hanyalah hamba...

"ya Allah..
berkali aku memohon kebahagiaan itu...utkku...keluargaku...shbtku..
kerana kdgkala aku tidak kuat utk brdepan dgn ujianMu..
kerana bgku bahagia itu adlh apbla hdup disulami suka dan tawa...


   *ingin hati yg brsinar begini*    
     
tp kini aku sedar,
ternyata bahagia itu trlalu subjektif sifatnya..
walau dri ditimpa musibah...tp jika aku redha..
itulah bahagia..kerana bahagia itu letaknya dalam hati..

YA ALLAH..YA RAHMAN..YA RAHIM..
aku pohon dariMu..kebahagiaan utkku, keluargaku, shbtku, dunia akhirat...
amin ya Allah.."

TIKA MENGINGATI ALLAH..HATI KAN MENJADI TENANG~

No comments:

Post a Comment