Friday, August 6, 2010

apa itu bahagia?

assalamualaikum w.b.t..


 *inikah bahagia?

apa yg kau pggil bahagia?

aku nak petik satu kata2 kt sini
bahwasanya : "bahagia itu tdk smstinya memiliki..ckupla jika kita mlihat si dia bahagia,, kta juga akn trut bahagia utknya"
ini bkn ayt utk kekasih ok.. :)

skdr mluah dn brkogsi rasa..just nk cite sdikit dpd pglmn hdup.
aku ade seorg kwn..kwn yg aku aggp baik dlm klgn yg baik..
aku syg die just as aku syg kwn2 yg lain..
tp mgkin rase tu sush utk aku tnjukkan..x mcm ble aku dgn kwn2 lain.

dn die..aku xtau mcm mne hatinya.
tp mata ksrku mgatakn die lbih gmbira dgn kwn2 lain.
dn aku perasan, die lbih mudh utk mjdi drinya kalau brsma teman lain.
mule2 tu..memg pdih sgt hati ni.
sdih..pilu...semua ada lh..kdg2 geram pn ade jgk.

tp..satu saat aku trsedar.
sedar yg Allah tahu apa yg kte x tahu.
mksudnya kt cni..biar apapun yg trjd kt kita..wlau ape skalipun yg Allah bg kt kite..
itulah yg trbaik buat kita..
jika benar die rase brsama dgn kwn lain lbih baik dn bahagia buat drinye..maka biarknlah..
krn mgkin itu aturan Allah yg trbaik buatnya.
dn apa yg prlu aku buat?
redho..itulah yg trpenting..krn Allah akn redho pd hmba yg redho dgn ketentuanNya.

dn utk 'kamu' yg aku gelar teman..
x kisahlah walau dgn siapa kau brsama.
dgn siapa kau brgelak suka, asalkan kau bahagia. kerana aku senang mlihat syuman dn kbhagianmu.
dn jnjiku pd diriku :
".....aku ingin bahagia tika mlihat kau bahagia.."




KAU SAHABAT. KAU TEMAN~
                                                                                             

No comments:

Post a Comment