Wednesday, August 11, 2010

hadirlah rasa~

assalamualaikum w.b.t


hari ini hari prtama ramadhan.
dn ramadhan ini adlh buat kali ke 20 yg aku jalani, alhmdulilah..
hari ni jgk, aku dn 19 org lg rkn seunit sepakat utk brbuka puasa same2.
seronok rasenye bile dpt kumpul ramai2 mcm tu
terasa lebih erat ukhuwah kami..
sambil mkn, kami brgelak ketawa, brkongsi cerita ^_^
p/s nnti kita buke same2 lg ye shbt2..


sbnrnya, aku rase trpanggil utk tulis sesuatu kt cni
sesuatu tntg aku
sesuatu tntg apa yg aku rasa
sesuatu yg brmain- main dn brlegar- legar dlm dri.
tp tntg apa ya?
hmm..tntg perasaan dn apa yg aku pikir.
td..tiba2 trdetik dlm hati ni.


....mcm mana ya, kalau kita rasa kita dah cuba buat yg trbaik utk jd yg trbaik, tp msih lg xdpt puaskn hati sesetengah pihak?...


dn otak aku pn bkerjalah mncari jwpn,
jwpn yg boleh menenangkn hati ni walau hanya utk seketika.
dn apa yg aku dpt?
aku cuba reflect balik prkara2 yg prnah brlaku dn situasi yg prnah aku jumpa atau aku bc
dn inilah konklusinya:


*thinking n keep thinking*




walau apa sekalipun pandangan mata yg mereka hadiahkan buat kita
walau bgm sekalipun cara mereka brbicara dgn kita
walau dgn cara apa sekalipun tingkah yg mereka lemparkn kpd kita..
sabar dan redholah..
krn apa shbt?
krn itu semua tdk lain tidk bukn adlh ujian dr yg Maha Esa buat hamba yg dikasihiNya
hadirknlah rasa kesyukuran dlm hati walau apa yg Allah dtgkn kpd kita
walau itu memg payah sbnrnya
dn mgkin mudah utk mencoret kata2 tp amt sukar utk mlksanakannya
cubalah semampumu
krn igtlah bahawa Allah tidak memandang kpd hasil sesuatu prkara itu
ttp Dia mlihat kpd usaha kita
dn jika kita tlh brusaha pd jln yg diredhoiNya ttp hasilnya bkn spt yg kita hrpkan
jgn risau. jgn mengeluh. jgn kecewa.
kerna itu semua ketentuanNya..
dn mgkin kita harus brterima kasih kpd 'mereka' yg berperilaku sebegitu trhdp kita
kerana tingkah mereka mematangkn kita sebenarnya
dn kerana mereka menyedarkan kita bahawa sbnrnya masih ada byk kelemahan dlm diri kita yg prlu kita hadapi dn prbaiki.


.....terima kasih kuucapkan kpd 'kalian' ^_^....


doaku:
hadirlah rasa syukur
hadirlah rasa bahagia
hadirlah rasa ingin sntiasa tersenyum gmbira
kerana aku hanyalah hamba yg lemah
yg sntiasa mgharap pd belas kasihNya
dn moga aku dpt redho atas setiap ketetapan yg maha Kuasa, amin...


AKU INGIN BERBAHAGIA SELAGI MAMPU~

No comments:

Post a Comment