Monday, August 23, 2010

diri ini lemah~

assalamualaikum w.b.t


stlh bbrp lama tiada entri baru,
aku jd rndu utk menaip..
utk brcerita tntg diri, tntg hati..
kisahnya, lbih kurg seminggu aku kurg chat
kpale rase pening yg amat, smpaikn asik trbaring je
dn utk kalian yg ambil berat tntg diri ini...
.......syukran jazilan aku ucpkn...
Allah shj yg mmpu mmblas semua.


dlm lingkungan masa x chat ni,
mcm2 prkara brmain di fikiran
smpai satu saat tu,
aku rase mcm msenya da dkt utk aku prgi
prgi dr dunia Allah yg fana ni
dn waktu mcm ni lah baru hati akn lbih igt kt mereka yg kita syg
igtkn Allah tntunya
.......andai hari ini ajalku, apa sgtlah bekal yg aku bawa utk mghadapNya?....
trigt jgk kt mk dgn abah kt kg..
.....siapalah yg nk jg mrk kalau aku dh xde nti.....
mcm2 la prkara yg brmain kt fikiran ni
yg logik, yg x logik, semuanya brcampur baur..


krn apa?
krn aku sedar yg diri ini trlalu lemah
bahawa diri ini terlalu kerdil dn kecil di sisiNya
dn ini semua x lain hanya ujian drNya
lebih2 lg di bln mulia ini.
dn krn tiap ujian itu mndekatkn diri kita pdNya..
memg btl..mkin kita rasa sakit, kita akn lbih igt pdNya
kita akn lbih meminta dan merayu kesembuhan drNya
krn Dia yg paling dekat dgn kita
dn kasih sygNya adlh yg paling tinggi kpd kita, mlebihi ibu kita sendiri..


..Allah takkan membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya...


ya Allah..
jgnlah Kau uji aku dgn sesuatu yg aku x mmpu..
ya Rahman..
jgnlah Kau bebankan aku dgn bebanan yg berat..
maafkn aku...ampunkn dosa2ku..
sesungguhnya Kau maha Mengasihani hambaMu..


AKU INGIN KUAT~

1 comment: