Saturday, October 9, 2010

bertenang~

assalamualaikum w.b.t
dimulakan dgn nama Allah yg maha pengasih lg maha penyayang..

dugaan demi dugaan, mjadikan aku insan yg lebih matang.
matang dlm menilai..matang dalam brbicara..insyaAllah..

byk bnda yg brlaku dlm waktu mnjelang exam ni..bnda baik..bnda yg kurg baik..(rencah kehidupan kn, biasela :)
ada yg aku mmpu hadapi dn ada jgk yg wt aku trsungkur..menangis krn meratapi.
kdg2 aku rasa aku kuat utk hadapi bnde tu semua.
tp...trnyata aku sbnrnya xlah sekuat mana, selalu je kalah dgn perasaan sndiri.. :(

sekadar ingin berkongsi :
dlm dunia ni..xkn semua bnda yg kita hajatkn tu kita akn dpt..
dlm kehidupan ni..bukan semua org akn suka dn syg kita sbg mana kita suka dn sygkn diorg..
dlm prjalanan ini..kdg2 kita akn lebih igt pada bnde2 sedih dpd bnde2 gmbira yg Allah da bg kt kita..
tp............walau apapun, kita kene igt dn slalu igt!!!
Allah tetap ada dn akn sentiasa ada,
bg hambanya yg brsabar dlm mghadapi ujianNya~
ikhlasknlah hati...krn itu kunci kebahagian yg hakiki~

dn aku.....
masih lg dlm proses utk mematangkan diri. (dari semua aspek)
brtenang dn sabar dlm ujian dariNya.
krn ujian itu tarbiah buat diri~
walau kdg2 diri terasa xmampu, tp aku harap diri ini tidak jatuh trsungkur..
bntu aku ya Allah..agar aku tidak trsasar dari jlnMu..
amin ya Rabb...

No comments:

Post a Comment