Friday, September 17, 2010

UNTUK KAMU~

assalamualaikum w.b.t
nukilan ini khususnya buat kamu.. :)


pabila diungkap kata sahabat itu,
trlalu luas ertinya
trlalu besar maknanya
kerana ia membawa seribu satu tafsiran.
dn bg aku yg serba kekurangan ini,
sahabat itu adalah insan yg paling dekat dgn kita selepas keluarga,
malah terkadang..dia adlh insan yg paling akrab dgn kita..


sahabat itu..
apbla kita brsamanya akn terasa diri kuat..kerana dialah sumber kekuatan.
yg brgelar sahabat itu..
apbla kita brbicara dgnnya akn terasa terungkai segala masalah..walau dia hanya mndengar omelan kita.
insan yg brnama sahabat itu..
apbla kita jauh darinya ttp dirinya terasa dekat dalam hati..krn ukhuwah brsamanya lahirnya dari hati.




                                                                
                                                                          *ukhuwah fillah*

tidak mudah utk mncari seorg sahabat,
sepertimana bukan mudah utk melepaskan seorang sahabat.
sekali diungkap gelaran sahabat itu..maka insyaAllah dalam hati ini selamanya kekal sahabat..

kerana kamu sahabatku..
izinkan aku utk mjd diriku..
jika aku trsilap tgurlah aku..
andai aku trsasar dari jlnNya pimpinlah aku..
andai aku jauh darimu dekatilah aku..
kerana aku jua sama sepertimu..insan biasa yg tkkn prnah trlepas dari dosa dn khilaf..
maaf andai prnah myakitimu..
moga ukhuwah ini krnNya dan moga ia berkekalan...
doaku moga kebaikan sntiasa mgiringi kehidupanmu di dunia ini juga di hari kemudian sana..amin...

SAHABAT SEJATI PENYINAR KEHIDUPAN INSANI~

No comments:

Post a Comment